Hasznos információk

hasznos Ha az ember matracválasztás előtt áll, és csak felületesen tájékozódni próbál a lehetőségekről az interneten, bizony zavarba ejtő kínálattal szembesülhet. Az alábbiakban leírtakkal megpróbálunk segíteni az eligazodásban, hogy mindenki magabiztosan dönthessen a neki megfelelő matrac megvásárlásáról.   Az ideális matrac, amelyik megfelelően követi (alátámasztja) a test kontúrját. Így az összes izmunkat megtámasztja a matrac, vagyis alvás közben nem feszülnek, hanem pihennek. A kiálló testrészeknél (váll, csípő) a nyomást jól elosztja, hogy a vérkeringés ezeken a helyeken zavartalan maradhasson.  

Hideghab és latex

Ha azt szeretné, hogy a matrac kövesse a test kontúrját és pontosan ott támasszon meg, ahol kell, a hideghab és a latex matrac lesz a legjobb választás. Mindkét fajta matrac elnyeli a mozgás okozta rezgéseket, így ideális választás. Puha, rugalmas, ellenálló matrac, ami nagyon sokáig bírja a strapát.

Minden hideghab és latex matrac rugalmas felső réteggel rendelkezik, csökkenti a csípőre, a nyakra, és a váll környékére nehezedő nyomást.

Rugós matracok

A rugós matracok tökéletesen és egyenletesen osztják el a testsúlyt, ezért pihentető, kényelmes alvást biztosítanak. Nem lesz túl melege sem, mert a rugók között szabadon tud áramolni a levegő, így szárazabbnak, hűvösebbnek érezheti. A rugós matracok rendkívül strapabírók.

 Az IDEÁLIS MATRAC…

amelyik megfelelően követi a test vonalát. Így az összes izmunkat megtámasztja a matrac, vagyis alvás közben nem feszülnek, hanem pihennek. A kiálló testrészeknél (váll, csípő) a nyomást jól elosztja, hogy a vérkeringés ezeken a helyeken zavartalan maradhasson. Testünk nem mindenhol egyforma súlyú. A derékrésznél van a tömegközéppontunk,így mindenképpen keményebben kell alátámasztani a testet. Arra is ügyelni kell, hogy ne legyen túl kemény a fekvőfelület, mert az elnyomná a vérkeringést, és az izmokat. A megfelelő alátámasztás oldalfekvésnél sem kényelmetlen. Ha ez a két feltétel teljesül, az még nem elég. E jó tulajdonságoknak hosszútávon is meg kell maradniuk. Csak tartós matracot érdemes választani, így gerincünket és pénztárcánkat is kíméljük.  Ne elégedjünk meg azzal, hogy a szomszéd, vagy a barát ajánlotta, mert neki azóta nem fáj a háta. Minden ember egyedi alvási szokásokkal rendelkezik, súlyunk is eltérő, gerincünk egészségi állapota is más. A kipróbálás során feküdjön rá a matracra háttal és ellenőrizze, mennyire követi jól a teste formáját. Ez után oldalt fekve is nézze meg, hogy nem nyomja-e nagyon a matrac a kiálló testrészeit. Ezután úgy is feküdön rá a matracra, ahogy otthon leggyakrabban elhelyezkedik! Ellenőrizze, hogy kényelmes-e! A matrac az egyik használati tárgy az életben, amit minden nap használ, sőt nem is keveset! Megérdemli, hogy egészséges és kipihent legyen. Gondolkodjon hosszútávon! Egy matrac minden nap kb. 8 órán keresztül szolgálja egészségét, nem úgy mint egy televízió, házimozi rendszer, mobiltelefon vagy akár konyhabútor. Ilyen termékeket pedig akár 1-2 évente cserélünk szebbre, jobbra. 

mattresssizematters

Matracot soha ne vásároljon próba nélkül, katalógusból. Mindenképpen érdemes kipróbálni előbb

  • Olyan matracot ne vegyen, amit túl keménynek érez, azzal a jelszóval, hogy úgyis enged valamennyit. A jó minőségű matracok nem veszítenek a tartásukból évek múlásával sem.
  • A legdrágább matracok nem feltétlenül a legjobbak, és ami a legfontosabb, nem mindenkinek a legjobbak. Ne olyan matracot vegyen, amit mindenkinek ajánlanak. Azt keresse, ami a legjobb Önnek és ne csupán márka alapján válasszon.
  • Akár egy, akár két matracból álló betétet választunk, fontos, hogy matrac tökéletesen illeszkedjen az ágykeret méretéhez. Ne tudjon benne mozogni, ugyanakkor ne is kelljen összepréselni azt.
  • Nem hátrány az sem, ha a matrac védőhuzata mosható. Amennyiben nem ilyen típusút választ, bármikor kiegészítheti egy matracvédővel. Ezzel jelentősen megnövelheti a matrac élettartamát is.
  • Vásárlás előtt tájékozódjon arról is, hogy kap-e  garanciát a matracra
  • Ha ideje engedi, próbálja ki a matracot minél többször és többféle alváspozitúrában. A legtöbb boltban lehetőség van tesztelni a kiállított darabokat. Ne döntsön első alkalommal, szánjon több időt a vásárlásra, térjen vissza többször az üzletbe, győződjön meg, hogy többszöri próbálkozásra is ugyanaz a matrac felel meg Önnek a legjobban.
 

Gondolkodjon hosszútávon!

Egy matrac minden nap kb. 8 órán keresztül szolgálja egészségét, nem úgy mint egy televízió, házimozi rendszer, mobiltelefon vagy akár konyhabútor. Ilyen termékeket pedig akár 1-2 évente cserélünk szebbre, jobbra.

Próba

Ne elégedjünk meg azzal, hogy a szomszéd, vagy a barát ajánlotta, mert neki azóta nem fáj a háta. Minden ember egyedi alvási szokásokkal rendelkezik, súlyunk is eltérő, gerincünk egészségi állapota is más. A kipróbálás során feküdjön rá a matracra háttal és ellenőrizze, mennyire követi jól a teste formáját. Ez után oldalt fekve is nézze meg, hogy nem nyomja-e nagyon a matrac a kiálló testrészeit (váll, csípő). Ezután úgy is feküdön rá a matracra, ahogy otthon leggyakrabban elhelyezkedik! Ellenőrizze, hogy kényelmes-e! A matrac az egyik használati tárgy az életben, amit minden nap használ, sőt nem is keveset! Megérdemli, hogy egészséges és kipihent legyen.

Tartósság

A jó tulajdonságoknak hosszútávon is meg kell maradniuk. Csak tartós matracot érdemes választani, így gerincünket és pénztárcánkat is kíméljük.

Alátámasztás

Testünk nem mindenhol egyforma súlyú. A derékrésznél van a tömegközéppontunk, itt mindenképpen keményebben kell alátámasztani a testet. Arra is ügyelni kell, hogy ne legyen túl kemény a fekvőfelület, mert az elnyomná a vérkeringést, és az izmokat. Egy jó matrac vagy mindenhol kemény (de nem túl kemény), vagy ami jobb megoldás, középen kemény, fejnél-lábnál pedig puhább (úgynevezett 3 zónás vagy több zónás). Így középen megfelelő az alátámasztás és oldalfekvésnél sem kényelmetlen.